Lo milloret

S'estol

S'estol

Colla Dimonis

Colla Dimonis
Els primers en sortir (l'any 2002)

cavallets

cavallets
Any 2003 primera sortida

gairebé tots

gairebé tots
Beata 2009

ses dones

ses  dones

dimarts, 14 de juliol del 2009

Festes d'estiu del Rafal vell




Missa mallorquina.

Fa uns anys, vaig anar a una missa, i la sorpresa va ser que era cantada i es feia una missa aragonesa, és a dir les cançons que es cantaven eren del folklore aragonès adaptades a la missa. Vaig tenir l’oportunitat de parlar amb un antic mestre meu d’escola que és de Saragossa i que pertany a la casa aragonesa de Mallorca i em va comentar que les cançons són les tradicionals i se’ls ha canviat la lletra.
Un dels membres del nostre grup assistí a una missa murciana i quedà encantat; altre a una andalusa i lo mateix, per lo que em varen comentar de fer una missa mallorquina amb cançons i músiques nostres i ens varem posar a fer feina amb això. Tots coneixem que el ball de l’oferta es balla durant l’ofertori en les grans celebracions, però la resta de la missa es canten cançons normals de missa.
A poc a poc vaig anant escrivint les lletres per a després adaptar-les a les diferents músiques. Així va néixer: “La nostra Missa”.
Les diferents cançons que vaig emprar per fer la missa varen ser: Bolero Toni Moreno (cant d’entrada) un bolero alegre per començar; Parado de Selva (al·leluia) també alegria per el cant de resurrecció; Ball de l’Oferta (ofertori) evidentment no podia ser altra; Bolero de Palma (Sant) un bolero que no te lletra i que em vaig a atreví a posar-ne; Ara és demà (parenostre) una cançó mallorquina que vaig escoltar fa anys i em va quedar gravada dins el cap i que hem canviat la lletra; Copeo Matancer (cant de pau) una cançó que amb les diferents veus pot quedar molt bé; Jota dels Enamorats (cant de comunió) evidentment alegria per un moment alegre i viu; Jota des Bellveure (cant de comiat) també alegria per sortir de dins l’església.
El passat diumenge 12 de juliol, dins el marc de les festes de la nostra barriada del Rafal Vell i amb motiu de la missa que és celebra en recordatori de tots els veïnats morts, varem estrenar “La nostra missa”. Si algú esta interessat en les lletres es pot posar en contacte en nosaltres i molt amablement els hi donarem.
Una abraçada

Baltasar Ferrer